Fawakka.. eerste surinaamse woordjes

16 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Fawakka? (Hoe gaat het) De eerste woordjes die wij hier bij aankomst al hebben geleerd. Hier gaat het super goed. We hebben een goede en gezellige vlucht gehad. Toen we uit het vliegtuig kwamen, voelde het alsof we geföhnd werden. De zweetdruppeltjes staan hier snel op je hoofd.. Alles beter dan de kou in Nederland. Vandaag heeft het veel geregend. De temperatuur was dan ook heerlijk om lekker te sporten en een duik te nemen in het zwembad.

De eerste dag hebben we ons huisje een lekker schoonmaakluchtje gegeven, de stad in geweest en boodschappen gedaan. We kijken onze ogen hieruit; de natuur, het drukke verkeer waar de mensen links rijden, de sociale mensen en de mannen die op elk hoekje van de straat naar je toeteren of fluiten. Het fruit is hier super vers en lekker. Wat een verschil met Nederland. Hier groeien zelfs fruitbomen aan de weg.

Maandag beginnen we al met stage. Ik ga stage lopen op de gynaecologie afdeling. Ik ben benieuwd hoe de gezondheidszorg eruit ziet en hoe het is om te werken in een andere cultuur.

Ik ben volop aan het genieten van de Surinaamse cultuur. Een heerlijk rustig weekendje én dan begint het echte leven hier.

1. Marry:
    Veel succes Karen maandag met je eerste stagedag! Groetjes uit het koude Beerze
  2. Opa en oma:
    17 februari 2018
    Karen nog een goed weekend, en dan kan het werk voor je beginnen, veel plezier dat wensen opa en oma jou toe, vanuit""Bergentheem""!
  3. Anja Welleweerd.:
    17 februari 2018
    Heel veel succes Karen. Geniet ervan.
    Ben benieuwd naar je verhalen.
  4. Marianne van der Veen:
    19 februari 2018
    Lieve Karen en ook lieve leuke vriendinnen,
    zo te zien gaat het helemaal goed komen met jullie daar!
    leuk hoor om te zien hoe jullie alles ontdekken, hopelijk blijf je leuke filmpjes sturen da's echt gaaf!!
    probeer vooral te genieten van alles om je heen!
    groetjes marianne en de rest van de vd veentjes.....doei
  5. Sylvia Kok-Overes:
    20 februari 2018
    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen, heel veel succes op je stage, wat leuk gynaecologie, dit is ook wat je graag wil.