Bijna vakantie!

21 maart 2018 - Bigi Pan, Suriname

Hallo lieve allemaal,

De weken vliegen voorbij en ik ben alweer 5 weken weg uit het koude Nederland. Op dit moment is er een korte drogetijd met veel zon en warme temperaturen (30 graden). Toch kan het hier ook flink regenen... Wij 'Hollanders' hebben altijd wel wat te klagen over het weer en als we geen onderwerp weten dan praten we er maar over. Ik heb nog nooit een Surinamer over het weer horen praten haha. Wat een verschil!

Op de afdeling krijg ik steeds meer verantwoordelijkheden en mag al een aantal verpleegtechnische handelingen zelfstandig uitvoeren, medicatie uitzetten en zelfstandig een zaal met 6 bedden draaien. Vandaag mocht ik meelopen op de O.K. met bijna alleen maar gynaecologische ingrepen en heb ik twee keizersnedes gezien. Een super leuke ervaring!

Ook proberen we in de weekenden wat van de binnenlanden te zien. Vrijdag en zaterdag zijn we naar Bigi Pan geweest. We sliepen in een hangmat in een huisje midden op het meer. Heerlijk! Lekker zonnen, vogels spotten (rode ibissen en flamingo's), een kleibad nemen, varen, vis fileren, naar de zonsopgang kijken en weekend vieren! Ik heb zo genoten. De natuur is hier zo mooi met mooie vogels en planten.

Vrijdag komt Hermen eindelijk en ik heb dan ook lekker vakantie. We gaan vier dagen de jungle in. Super veel zin in!

Ik zal snel weer een blog plaatsen van onze belevenissen.

Groetjes en veel liefs uit Paramaribooo

1. Opa en oma:
    21 maart 2018
    weer een mooi verhaal, zodat we met jou kunnen meegenieten, van de verschillende dingen, die je mocht beleven, lieve Karen bedankt!!!
  2. Sylvia Kok-Overes:
    23 maart 2018
    Wat leuk om je reislogger te volgen, ik geniet van je leuke verhalen, nog veel leermomenten op je stage, en geniet je korte vakantie en natuurlijk van Hermen
  3. Karin:
    30 maart 2018
    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat we mee mogen genieten!