Fijn pasen!

1 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Heehoi!

Deze Paaszondag zijn we goed begonnen met een lekker ontbijtje in de kerk. We kregen allemaal een bakje met lekkere broodjes en wat drinken. En het is heel normaal dat je dit gewoon in de kerkbanken op eet. Het was een fijne dienst!

Hermen is vrijdag 23 maart eindelijk in Suriname aangekomen. Zaterdag hebben we samen de stad verkend. We hebben lekker fruit gekocht op de Centrale markt, gewandeld langs de waterkant, Fort Zeelandia bezocht en in de Palmentuin lekker fruit gegeten. 's Avonds hebben we met z'n 5en lekker gegeten en spelletjes gedaan.

Wat een regen zondag! Ze dachten hier dat het regenseizoen écht was begonnen. We zijn samen naar de kerk geweest  En 's avonds zijn we naar de kerk van Bouterse. Er werden wel 60 mensen gedoopt! Het duurde zolang dat we de kerk maar zijn uitgelopen.

Maandag tot en met donderdag hebben we de Surinaamse jungle bezocht. Wat een rust. Slapen in een hangmat, wakker worden van brulapen, vogels, krekels en kikkers en geen contact met de buitenwereld. Heerlijk! Dinsdag hebben we gezwommen en onze haren gewassen bij de watervallen van Blanche Marie. Kampvuurtjes maken, eigen vissen vangen, jaguars spotten, cocktails drinken en genoten van het droge, warme weer. Woensdag zijn we naar Apoera gegaan. We mochten een kijkje nemen bij een traditionele indianenstam. Ze leven hier nog heel primitief, heel bijzonder om te zien. Daarna had de gids nog een verassing voor ons. Met een neef van een neef en daar weer de vriend van (de gids kent echt iedereen) hebben we een boottocht gemaakt op een kreek. De luiaard, toekan, ijsvogels en andere mooie dieren hebben we daar gezien. Donderdag een lange weg terug naar huis over de bauxiet wegen met veel gaten in de weg.

Vrijdag hebben we in de brandende zon een fietstocht gemaakt naar het natuurreservaat Peperpot en 's avonds zijn we naar de kerk geweest. We hebben echt vakantie hier. No spang! (maak je niet druk)

Gisteren zijn we met z'n 5en naar de Jodensavanne geweest, een stukje historie. Daarna hebben we lekker gezwommen in een kreek met colawater, helemaal zwart. 's Avonds als afsluiter met elkaar uiteten. Voor Hermen eindelijk een lekker stukje vlees :).

De komende dagen nog lekker genieten van het mooie weer, de cultuur, natuur, vakantie en elkaar!

Een heel fijn pasen!

Liefs, Hermen & Karen

1. Derkelien:
    Mooi!
  2. Hanneke:
    1 april 2018
    Nog veel plezier samen.geniet van deze prachtige belevenis. Groetjes uit Bergentheim.
  3. Rico:
    1 april 2018
    Gaaf Karen, mooi om te lezen allemaal!
  4. Lidy:
    1 april 2018
    Heerlijk Karen! Gave tijd daar, Hermen bij je.... genieten maar!
  5. Dennis:
    Super gaaf!!!