Na regen komt altijd zonneschijn :)

30 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Hee leuke mensen in Nederland!

Een berichtje vanuit het voor ons koude Suriname. Het regenseizoen is hier een beetje begonnen. Overdag hebben wij soms een paar uur regen. Daarna is het weer het mooiste weer van de wereld en lijkt er niets te zijn gebeurd. Hierdoor is het vaak ook een stuk koeler en dragen we een lange broek en trui met 23 graden... En dat te bedenken dat jullie er dan hoogzomers bij lopen, wat een verschil!

Twee weken geleden heb ik een aantal dagen meegelopen op de verloskamers. Ik heb verschillende bevallingen gezien en hierbij geassisteerd. Heel bijzonder om hier bij te zijn! Het gaat er hier heel anders aan toe als in Nederland, maar dit maakt je ook wel weer dankbaar voor alles wat ik in Nederland heb! Ook heb ik een dag op de babykamer meegelopen. Ik mocht baby's in bad doen, voorlichtingen geven aan moeders, de eerste opvang van pasgeboren baby's en alle andere zorg die erbij komt kijken uitvoeren. Echt even iets anders. Vorige week is Claudi bij mij op de afdeling gekomen en staan we nu samen op de obstetrie. Heel gezellig! Op de obstetrie heb ik vaak zelf de verantwoording voor een aantal cliënten waar ik de hele dienst zorg aan verleen. Als je dit niet doet dan is het al gedaan voordat je het doorhebt... Nog 5 weken stage, waarvan één week avonddiensten. De tijd gaat nu echt snel en zijn druk bezig met onze opdrachten die ondanks het vakantie vieren ook moeten gebeuren.

Als we uit stage komen dan nemen we, als het mooi weer is, een heerlijke duik in het zwembad. Lekker opdrogen in de zon en ondertussen af en toe bellen met thuis. Heerlijk!

Koningsdag is geen koningsdag zonder tompoucen. Daarom zijn Claudi, Melanie en ik naar een luxe supermarkt gefietst en hebben we lekkere tompoucen gehaald. 's Middags zijn we met de taxi over de grote Suriname brug gegaan. Wat een mooi uitzicht! In de stad hebben we oranje zakdoeken gekocht voor ons haar, want 's avonds gingen we een feestje vieren! Eerst hebben we lekker gegeten bij Poffertjes & Pannenkoeken. Daarna gingen we met z'n drieën naar Torarica (een hotel) en hebben we op een mooie locatie Koningsdag gevierd. Op Surinaamse muziek met mensen ver boven onze leeftijd en kregen we gratis bitterballen, kaas en haring. Het was een hele gezellige avond!

Zaterdagmorgen heeft de buurman (ook een taxichauffeur) ons naar Parabello gebracht, waar we gingen ziplinen met z'n drietjes. Super gaaf om te doen. Over de rivier en door de jungle over een groot touw hard naar beneden, Helaas regende het wel en zijn we behoorlijk nat geworden. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken, lekker verkoeling!

Gisteren (zondag) lekker bijkomen van het weekend en bellen met thuis en vandaag weer naar stage. De tijd vliegt en ik tel stiekem de dagen af totdat ik weer naar Nederland kan. Nu eerst nog weer verder genieten van al het moois hier.

Een hele fijne week. Liefs

1. Derkelien:
    1 mei 2018
    He Karen!
    Super leuk om je belevenissen mee te kunnen lezen. Veel succes met alles en vooral veel plezier!
  2. Marianne van der Veen:
    1 mei 2018
    lieve Karen,
    super genieten hoe jij verteld over je werk en uitstapjes!!
    zorg dat je ook de laatste maand blijft genieten....tijd is zo voorbij
    dikke knuffel van ons :):)
  3. Opa en oma:
    4 mei 2018
    lieve Karen wat kunnen we, met jou meegenieten, bij alles wat jij doet!!!!!
    fijn hoor!! heerlijk om te lezen hoe mooi jij ""vertelt""!
    ga zo door, ook de laatste weken die nog komen!!
    lieve groetjes opa en oma.
  4. Karin:
    16 mei 2018
    Hoi Karen,

Geniet nog van de tijd dat je in Suriname bent! Het blijft mooi om je belevenissen te mogen lezen. Voor straks een goede reis terug en tot ziens.