Hallo, zuster Karen hier!

26 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Wat een leuke week! Vorige week maandag ben ik voor het eerst begonnen met stage. Ik loop stage op de obstetrie met zwangere vrouwen en pasgeboren baby's. 'S ochtends beginnen we de dag op de afdeling met gebed en zingen we een aantal liederen. Heel bijzonder om dit mee te maken! Ik kijk nu vooral mee en knuffel af en toe wat baby's. Er heerst echte hiërarchie op de afdeling. Hier moet je altijd iemand aanspreken met 'u' en spreek je iedere collega aan met 'zuster'. Het went zo snel dat we elkaar zelfs in huis weleens aanspreken met zuster, haha. Na onze stagedag komen we lekker bij en doen we de was, koken en schoonmaken. Om 21.00 uur liggen we vaak al in bed, want ons wekkertje gaat om 5.40 weer!

Dit weekend was dan ook heerlijk! Lekker bijkomen van de week en Paramaribo verder verkennen. We hebben ons visum geregeld, ons gemeld bij de vreemdelingenpolitie en fruit & groenten gehaald op de Centrale Markt. Naast al deze regeldingetjes is er ook tijd om (tussen de buien door) in de zon te liggen, uiteten te gaan en gezellig wat te drinken in de stad.

Ik sta steeds weer versteld van de cultuur. Wat een bijzondere mensen en gewoonten. Niet klagen, hard werken voor de centen en super gastvrij! Ik geniet volop hier :)

Veel schaatsplezier! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers vanuit het warme Suriname.

Groetjes 'zuster' Karen

1. Marry:
    26 februari 2018
    Hallo Karen wat indrukwekkend allemaal wat jullie daar zien en meemaken maar het bevalt dus wel? Lekker mooi weer daar en hier best wel koud brr. Nog heel veel plezier daar toi toi👍
  2. Lidy:
    27 februari 2018
    Looking good zuster Karen!! Be blessed and be a blessing!
  3. Opa en oma:
    27 februari 2018
    Dag Karen, wat mooi dat het zo goed gaat, fijn dat je dat met ons allemaal wil delen!!!
    We zijn blij met je verhalen!! Jij geniet en zo kunnen wij met je meegenieten!!
    Goede tijd, samen met de andere meisjes!!lieve groeten van je opa en oma.
  4. Marianne van der Veen:
    28 februari 2018
    hoi Karen ,
    fijn wat van je te lezen zeg!
    wat een rust straalt daaruit, de dag beginnen met zingen daar kunnen we hier van leren! (hier altijd druk druk) geniet verder en wel blijven schrijven hoor!!
    dikke knuffel van vakantievierende van der veentjes....;);)
  5. Derkelien:
    7 maart 2018
    Mooie foto’s en verhalen! Ik hou de site goed in de gaten voor een nieuwe update!